Karate- fys ♥



Efter att ha varit hemma någon timme blev jag genast bättre. Jag bestämde mig för att gå på träningen, det är ju trots allt gradering på torsdag. På en gradering testar man om man är tillräckligt duktig för att gå upp till nästa "bältesgrad" För mig är det 9 mon (tror jag)
Jag hade trott att vi skulle öva mycket på tekniker (Ja, eftersom det var sista träningen inför testet) Men inte, istället hade vi fysträning. Jag älskar det! vi gjorde säkert hundra armhävningar, femtio situps, fem minuter plankan och 3 minuter 90-grader (som för mig är hur enkelt som helst, har suttit 20, promis!) Ja man kan säga att jag blev riktigt trött kommer förmodligen ha en fruktansvärd träningsvärk imorgon... (xD)

Kyokushins märke, min karate "stil"
Du kan läsa mer om karatestilen Kyokushin HÄR


Lite roligt, läste detta på Wikipedia: Inom Kyokushinkai (Kyokushin) tränar man hårdare sparring än de flesta andra karatestilar.

Nu har jag duschat och ätit lunch och satt på mig mina mjukis. Får se vad jag hittar på, det är fortfarande ljust ute men är inte supersugen på att gå ut och fota, vädret är ganska grått. (:O)

Ha de' sött/ Mica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0