Söndagen

Hej! Igår hade vi en riktigt rolig dag! Det började med att vi tog bussen till Quaywest. En vattenpark med typ 8 vattenrutchkanor. Jag kan stolt säga att jag åkte allihop! Till och med det jätte  branta fritt-fallet! Vi stannade där i någon timme och köpte sedan en glass som vi åt på stranden.

Efter att vi kommit hem och fått i oss lite middag var det dags för bio. Ice age 4 blev det! Den var så... bra! Ice age är bland de bästa tecknade filmerna som finns. 4:an var inget undantag!
Det var typ bara vi i biosalongen!

Ikväll ska jag bowla med några vänner (typ x'D)
Hoppas att ni har en bra sommar!

Banana boat och Newquay

Hejsan! Jag har inte skrivit något de senaste dagarna så det blir lång uppdatering idag! Igår hade vi s.k Banana boat. Det är en stor gul uppblåst båt som liknar en banan (hum...) Man drar den efter en motorbåt. Egentligen skulle vi bara åka en gång var men eftersom att flera inbte ville åka (p.g.a dåligt väder, kallt vatten eller bara för att de var allmänt rädda) så kunde jag åka tre gånger!

Båt föraren frågade oss om vi ville ramla av, vi sa NEJ! på direkten.

Jag är här någonstans!

Ps. Här är jag med röd hjälm!

Jag ramlade i två gånger! Första gången tippade hela bananbåten så alla som satt på den tippade i. Det var ganska kallt men som tur var hade vi våtdräkt på oss. Andra gången trodde jag att vi skulle tippa så jag släppte helt enkelt taget. (;D)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här kommer lite bilder från dagens utflyckt till Newquay. Vi besökte ett akvarium där jag fick se massa olika fiskar men även sköldpaddor, maneter, kräftor och en krokodil! (liten)

Vi gick även runt i staden och hade kul och jag och en kompis tog även ett dopp i havet!

Nu ska jag se på Harry Potter, Hemligheternas kammare.
Ha det bra!

Bowling

Halloj där! Idag hade vi bowling på förmiddagen! Det var riktigt roligt. Jag är väldigt upp och ner när jag spelar så mina resultat ser kanske lite roliga ut...

(Jag är M of course!)

Jag kan stolt presentera att jag var den som hade flest strikar av alla i vår grupp (STS Classic) Hela 3 stycken. Sedan är det ju lite roligt att jag har fått streckat på två stycken... 73 fick jag, långt under tolerans-gränsen (100)

Nu är det nog snart middag efter det blir det lugn lek (typ?)

Dagens sakjakt

Hej där! Har kommit hem frår dagens aktiviteter nu. Idag på morgonen hade vi s.k treasure hunt. Man skulle springa runt för att hitta och ta reda på olika saker. T.ex skulle man hitta en levande snigen och ta reda på vad en Big mac meny kostade i England. (£3.99) Efter typ två timmars springande och letande blev vi klara och vårt lag van sedan med 300p! Jag plockade på mig ett manikyrset till pris (^^')

Igår åkte jag in till stan efter skolan och köpte lite saker från The Body shop (det var sista rea-dagen)

Två parfymer (Cocos och jordgubb ♥) £4 :-

Tre stycken små Body butter (Cocos, oliv och något shea) för £6

Har precis drukigt en stor kopp varm choklad med mycket grädde (♥)

Sorry för dålig kvalite på bilderna med publicerar dem direkt från kameran.
Det är väll bättre än inget.

Ha en bra fortsättning på dagen!

Fotbollskväll!

Jag tänkte visa lite bilder från igår. Jag åt en snabb middag hemma hos värdsfamiljen som slutade med jordgubbar.

Sedan åkte jag in till stan och åt fish & chips (Yummi!)

Efter det blev det fotboll. Jag hejade på Spanien av flera anledningar. (Det är inte roligt att se på fotboll om man inte hejar på något!)

Ha det bra!

Ben & Jerry's

Jeay! Tänkte bara visa några bilder från när jag åt på ett Ben & Jerry cafe för ett par dagar sedan. Jag är helt galen i Ben & Jerry's Cokie Dough, så det fick bli två stora kulor Cokie dough och en kula Chocolate Macadamia. Glassen toppades med s.k Chocoate Flake.

Yummi!

Idag har vi en ledig dag. Än så länge har jag bara sätt på film: Mrs. Doubtfire och Life of Brian.

Ikväll ska jag se på fotbollsmatchen. Inte för att jag bryr mig, jag är inget stort fan av fotboll. Utan därför att man var tvungen att göra något...

Nu ska jag göra en stor kopp varm choklad och sedan sätta mig framför TV:n igen.