Mums, paj...


Sett den nya "Välkomst" ikonen är uppe, jag har flera olika. De är alla anpassade till vilket väder det är när jag skriver det / den tidpunkten jag skriver om. Hoppas ni gillar dem!

Då har man ätit klart, till lunchen fick vi hembakad rabarberpaj, smumsigt! (smarrigt + mumsigt x'D) I vår trädgårt har vi massa olika växter, rabarber bland annat, men även tomater, sallad, rödbetor, gurka, vinbär, krusbär, amerikanska blåbär, sockerärtor... Ja listan kan göras lång. Det är kul på sommaren när allt vuxit upp, då kan man gå omkring på tomten och käka färska grönsaker, frukter och bär, mums.

Till blev det egengjord vaniljsås på grädde, smör, äggula och någon vaniljstång.


Nu har solen dykt fram så jag går ut och fotar.

Ha de' sött/ Mica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0