A Cinderella story



Igår blev det grillat till middag, vi invigde utegrillen. De vi fick var grillad kyckling, grillade potatishalvor, grillad majs och... grillad halloumi (gnisselost, mums... x'D) Jag lyckades klämma i mig en hel del trots att jag fortfarande hade ont i halsen. Men som tur är har det nästan försvunnit helt och hållet nu.

Sen när vi ätit klart satte sig hela familjen i soffan (Jag, mamma och pappa. Storebror pluggar på högskolan) Vi satte på en film, trots att pappa hellre ville se på matchen men det struntade förstås jag och mamma i (8D) Vi såg på filmen "A Cinderella story"

Jag tycker filmen är ganska bra. Som man hör på namnen A Cinderella story (som betyder en askungen saga) så är handlingen inspirerad av askungen. Jag tycker att dom gjort om handling på ett sött och intressant sätt.
-Pappan dör och styvmamman tar över allt han äger, inklusive hanns gamla café. Hon tvingar flickan "Sam", dotter till den avgångne att jobba i cafét jämt och ständigt. Sam chattar med en okänd kille på nätet som hon på sätt och vis blir kär i och som blir kär i henne. De träffas på halloween balen. Men Sam har mask så pojken känner inte igen henne. Helt plötsligt måste hon raskt ta sig tillbaka till cafét så att inte styvmamman märker att hon är borta, hon tappar sin mobil på vägen ut...
Som sagt gulligt men ändå ganska förutsägbart. Det är inte riktigt en sån film som får hjärtat att klappa. Jag tycker fortfarande att filmen är roliga och den är verkligen värd att ses.

Jag ger filmen 3 av 5 jordgubbar (^^')

 

 

 

 

Under tiden jag såg på filmen målade jag mina naglar lite smått, jag är inte riktigt klar men bilder dyker upp när de är de.

Ha de' sött/ Mica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0