En dag på sjön



Ja då var jag hemma. Allt tog betydligt längre tid än jag trodde. Och vet ni vad? Jag cyklade faktiskt! Drygt två mil med en medelhastighet på 22 km/h. Jag är riktigt nöjd med dagens utflykt. Egentligen var cyklingen roligare än att fiska. Jag är inte den där fiskar-människan.

På vägen dit stannade vi hos farmor och farfar för att hämta motorn.
Där träffade jag även deras grannkatt, Svante <3



Det här är "stugan" Den har varken vatten eller värme, precis så som det ska va (x'D)
Fast vi ägnade ingen tid här idag eftersom vi åt hos min farmorster (farmors syster)



Titta en lite gädda! Vi fick två stycken, eller vi, snarare min mamma.
Själv fick jag barra ett bottennapp som slutade med att linan gick av... (;D)
Tycker faktiskt jättesynd om fisken, jag gillar verkligen inte att fiska...



Pappa: Titta på trädet där, det växer ju helt snett!
Jag: Hi, hi!
Pappa: Den måste ju missuppfattat sitt jobb...

 

*Telefonen ringer och börjar spela en tysk öl-låt*

Mamma: Ja ta det lugnt!...

*Mamma svarar i telefon*

Mamma: Ja, det tog tid. Vi fiskar ju, jag var tvungen att fiska upp mobilen.

Jag: Hi, hi!

Pappa: Jo den har vi på spöt som bete.

Jag: Oh look here! It's an IPhone, yummi, yummi, yummi... (x'D)

 

Vi åt lunch hos min "farmorster" det blev nässelsoppa till förrätt, kött och potatis till huvudrätt och rabarberpaj (som var betydligt godare än vår) till efterrätt.

Nu måste jag sova, det är ju trots allt snart midnatt! :3

ha det sött/ Mica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0